K bankovním službám ČSOB
Na základě vašich dotazů jsme se obrátili na servis ČSOB a předáváme vám následující odpovědi a informace k bankovním službám ČSOB:
K používání bezkontaktní karty
Jakmile klient aktivuje aplikaci pro nevidomé vložením konektoru sluchátka do zdířky bankomatu, je vyzván k vložení karty. Pokud je bankomat bezkontaktní, stačí kartu přiložit. Bankomat ale sám neupozorní, že má bezkontaktní čtečku. Čtečky jsou na bankomatech ČSOB různé a i různě umístěné (příklad vyznačen na foto) i navigace ohledně přiložení karty by musela být řešena u každého bankomatu individuálně. Průběh transakce je stejný. Pozor, pro bezkontaktní použití karty má bankomat v závěru transakce totožnou frázi jako u transakce vkládáním karty:"odeberte kartu".
Funkci bezkontaktního čtení karty u bankomatu není třeba aktivovat. Buď máte bezkontaktní kartu, či ne, ale v současné době je kontaktních karet, které nejdou načíst bezkontaktně už velice málo. Záleží na konkrétním bankomatu, jestli tuto funkci má nebo ne. Bezkontaktní čtení karty se vymaže v okamžiku ukončení výběru/vkladu u bankomatu, takže je velice málo pravděpodobné, aby tam byla načtena cizí karta. Ledaže by to udělal někdo přímo před vámi. Po 30 sekundách se načtená karta smaže.
Nevidomý klient bohužel nedostane žádnou informaci o přítomnosti bezkontaktní čtečky, hlasová navigace ji nijak nezmiňuje.
V každém případě doporučujeme používat raději slot pro kartu.
Seznam bezkontaktních bankomatů pro úplnou informaci zde:
https://www.csob.cz/portal/documents/10710/950355/seznam-bankomatu-csob-s-
K zadávání PIN:
Pokud je PIN opravdu zadáno správně, nikdy bankomat nemůže udávat, že je zadáno chybně. Častou chybou bývá překlep – tedy uvedení pět znaků místo čtyř, nebo jiných čísel.
Systém Vás sice pustí dále, ale před vlastní operaci, např. potvrzení výběru bankovek nebo transakcí se Vás na PIN zeptá znovu. Tento údaj musí již být správný, jinak Vás systém nepustí dále a operace skončí.
Opakované vkládání/vysouvání karty:
Co se týče opakovaného zasouvání a vysouvání karty, znamená to chybné čtení čipu karty. V případě, že se to tak děje, servis ČSOB nejdříve doporučuje přegumovat čip školní gumou. V případě, že to bude dělat bankomat i poté, můžete kontaktovat Helpdesk platebních karet na telefonu: +420 495 800 111, kde si můžete zažádat o vydání nového plastu karty zdarma, a ta již bude funkční.
V případě potřeby se neváhejte obrátit na Metodické centrum odstraňování bariér nebo kdykoliv na ČSOB bezplatnou infolinku 800 300 300, ze zahraničí +420 495 800 137.
Stáhnout soubor