IN.OK z České Třebové 10/18

---------------------------------------------------------------------------

INTERNETOVÉ OKÉNKO

Číslo X. / 2018

Oblastní odbočky SONS ČR z. s.

Česká Třebová

Adresa:   OO SONS ČR z.s., Mlýnská 900, 560 02 Česká Třebová

Telefon:  465 535 325,   mobil:   607 657 188

@        email:  ceskatrebova-odbocka@sons.cz

FB       Články a fotografie naleznete také na facebooku pod

SONS Česká Třebová a na www.sons.cz/ceskatrebova

Provozní doba:

Pondělí       9:00→12:00  ↔  14:00→16:30hod.

Středa         9:00→11:30  ↔  12:30→16:30hod.

Osobní schůzky si prosím rezervujte telefonicky předem, abychom Vám

mohli poskytnout co nejkomplexnější služby a poradenství.

Rada oblastní odbočky...

Předseda: Ivo Psota

Místopředseda: Marie Svobodová

Pokladní: Elena Simonová

Život odbočky…

Gratulace a přání,

našim členům zasíláme poštou osobní přání k životnímu jubileu a k narozeninám.

Vydáváme čtvrtletně „OKÉNKO“ tj. zkrácená verze informací o činnosti oblastní odbočky.

Klubová činnost, probíhá dle plánu:

Každé pondělí – Německá konverzace od 14:00 – 16:00 hod..

Lichou středu – Zpívánky od 14:00 – 16:00 hod.

Sudou středu – Šikovné ruce od 13:00 – 16:00 hod.

Turistika – každý pátek, bližší informace v kanceláři.

ČLÁNKY o říjnových aktivitách

Turistické šlápoty…

1. října - trasa 8 km:

Cíl: Libice nad Cidlinou - Hradiště - Poděbrady.

Opět sraz na vlakovém nádraží. Tentokráte vyrážíme na delší cestu vlakem a po vystoupení teprve následuje pěší túra.

Naše první zastavení bylo u památníku Slavníkovského hradiště v Libici, připomínající mocný rod Slamníkovců a jeho následné vyvraždění Boleslavem I. rok 995.

Po prohlídce Hradiště, který připomíná začátky našich dějin jsme se vydali na pěší túru podél řeky Cidliny až k soutoku s Labem a dál po krásné cestě podél řeky až do Poděbrad. V Poděbradech jsme se zastavili na oběd. Po obědě jsme se vydali na prohlídku města ale především na prohlídku lázeňského parku.

Počasí nám přálo po celý den. Pěkný výlet se nám vydařil.

Sešlo se 13 turistů.

1. října - trasa 8 km.

Cíl: Brandys nad Orlicí – Oucmanice - Choceň.

Odjezd vlakem do Brndýsa a následně pěšky po červené TZ až k rozcestí u pomníku J.A.Komenského, kde nastupujeme na zelenou TZ. Cestou procházíme Čertovou roklí, kterou vytvořila voda ve skalnatém masivu. Rokle končí Čertovou lávkou, která má i svou pověst. Cesta vedla pod vysokými buky, které se rostou po obou stranách rokle. My, dále pokračujeme do obce Oucmanice, kde máme občerstvovací odpočinek v místním turistickém přístřešku. Po nabrání sil pokračujeme dále do Chocně. Procházíme přírodní park Orlice až do města, kde využíváme pohostinnosti místní restaurace. Po obědě odcházíme na nádraží a odjíždíme domů.

Výlet se vydařil, poznali jsme další kout našeho kraje.

Sešlo se 14 turistů.

1. října - trasa 6 km.

Cíl: Rudoltice v Čechách - Lanškroun.

Vlakem jsme se přesunuli do žel.st. Rudoltice v Čechách.  Pěšky jsme pokračovali přes obec až k Rudoltickým rybníkům, jsou tři. Dále nás zelená TZ vedla lesem až na vrchol Zámecké hory 435 metrů nad mořem a dovedla až k Zámku - Nový zámek. Jedná se o poslední ze čtyř věží kdysi výstavního  zámku. Dnes je zrekonstruována a kulturně využívána. Po občerstvovací přestávce jsme pokračovali v našem putování do Lanškrouna. Prošli jsme kaštanovou alejí až k cyklostezce, která nás dovedla k cíli. Na náměstí probíhaly trhy, takže jsme si dali rozchod, někdo šel okukovat stánky a někdo do cukrárny nebo na oběd. Ve stanovený čas jsme se sešli na nádraží a odjeli společně domů. Podzimní výlet se nám vydařil.

Sešlo se 14 turistů.

1. října - trasa 8 km.

Cíl: Oldříš - Lucký vrch - Borová.

Dnešní putování začalo odjezdem do Svitav, kde jsme přestoupili na další vlak směr Polička. My, jsme ale pokračovali dále do stanice Oldříš. Odtud nás již čekala pěší část dnešního výletu. Vyrazili jsme po zelené TZ směr turistická chata na "Lucáku", čekaly nás 3 km stoupání otevřenou krajinou. Lucký vrch leží v nadmořské výšce 739 m. Při jasném počasí  je pěkný výhled na vrcholky Krkonoš, hřeben Orlických hor, Kralický Sněžník a pohoří Jeseníků. Malebný je pohled i do podhůří. Bohužel nám počasí nepřálo a o nádherné výhledy jsme byli ochuzeni. Mnoho informací jsme se dozvěděli z informační tabule. Turistická chata měla zavřeno. Po občerstvovací zastávce jsme se vydali, směr Borová u Poličky. Tentokráte jsme šli celou cestu z kopce po žluté TZ. V Borové jsme se zastavili v restauraci, která je vyhlášená dobrou kuchyní. Po dobrém jídle již následovala cesta vlakem domů.

Výlet se vydařil, mohlo být méně mraků a více sluníčka, ale já věřím že na "Lucák" ještě někdy vyrazíme.

Sešlo se 8 turistů.

DALŠÍ NAŠE AKTIVITY.

Sbírka Bílá pastelka proběhla 17. Října. Příprava, průběh a předání peněz Loomisu zabralo spoustu času a úsilí.

Dovolím si nastínit v několika řádcích, jak příprava probíhá v naší odbočce. Nezbytná je korespondence se školami, oznámení dne doručení materiálu. Nejprve se musí dopravený materiál přebrat a roztřídit na jednotlivé školy a připravit na distribuci. Vytisknout potřebné dokumenty, naplánovat den rozvozu a zajistit dopravu. Materiály rozvážíme do devíti škol. Rozvoz začíná ráno o půl sedmé nakládkou připraveného materiálu. První zastávka je v ZŠ – Sloupnice, kde si materiál přebírá pan ředitel a je nutné ho zastihnout v přestávce, jinak se musí čekat, až opět zazvoní, proto se vyjíždí tak zrána. Další cesta vede do Střední zdravotní školy v Ústí nad Orlicí, tam převzetí zajišťuje paní sekretářka. Pokračujeme dál do ZŠ – Dolní Dobrouč, tam materiál přebírá zástupkyně ředitele. Z Dobrouče pokračujeme do nedalekého Letohradu do ŽŠ U Dvora, kde je možno materiál zanechat u sekretářky. Město Žamberk je naše další zastávka, kde nám pomáhají studenti Gymnázia, ale i tam se musíme trefit na přestávku, jinak se čeká na zvonění a na paní magistru, která má tuto činnost studentů na starosti. Po krátké zastávce se vydáváme do Králík, do tamní ZŠ. Žáci této školy nám s úspěchem pomáhají již několik let. Po předání se začínáme vracet k domovu, cestou zpět nás čeká ještě zastavení v ZŠ Damníkov. Okruh měří něco přes sto kilometrů. Odvoz materiálu, předání a následný svoz pokladen do Gymnázia Moravská Třebová jsme zajistili dobrovolnicí, která cestovala vlakem. Materiál do Gymnázia Lanškroun odvezl a pokladny přivezl kolega, který také na sbírku ve městě osobně dohlížel. Při svozu pokladen nás čeká stejný okruh. V letošní sbírce se podařilo žákům a studentům prodat pastelky za 61 093 Kč. Všem zúčastněným touto cestou děkuji za spolupráci a pomoc.                                    Připravil I.P.

Podzimní DEN OTEVŘENÝCH DVEŘÍ.

Na úterý 13. Listopadu 2018 letos připadl mezinárodní den nevidomých. V naší Oblastní odbočce v České Třebové jsme v tento den uspořádali den otevřených dveří.

Hned od rána bylo u nás rušno, Naši stávající i budoucí klijenti měli zájem o sociální poradenství a využili i možnost seznámit se s elektronickými kompenzačními pomůckami, které nám zapůjčila SPEKTRA v.d.n. Praha.

Všem 31 návštěvníkům děkujeme a věříme, že se jim u nás líbilo ať už si přišli pro radu, nebo jen na přátelskou kávičku a nashledanou na některé z dalších akcí.

Jakub KUboš Kročák

Závěr…

Vážení čtenáři děkujeme Vám za čas, který jste strávili při čtení našeho časopisu. Prosím, napište nám Vaše nápady a postřehy.

Děkujeme za podporu

Časopis vychází pro vnitřní potřebu členů Oblastní odbočky SONS ČR, z. s.

v České Třebové a jejich příznivců.