Info k (ne)ozvučené MHD v Ústí nad Labem

Publikováno 12.07.2022 09:35 Odbočka Ústí nad Labem


Už nějakou dobu jsme se s Dopravním podnikem města Ústí nad Labem (=DPMUL) snažili vykomunikovat to, na co jste si někteří z vás stěžovali: tiché hlášení nebo vypnuté hlášení zastávek v autobusech a trolejbusích, nefunkční/nemluvící digitální hlásiče na zastávkách (které hlásí, co a kdy má jet za spoj).

Pokud jedete spojem, který nehlásí zastávky nebo je ozvučení příliš tiché, je třeba si zapamatovat číslo linky, v kolik hodin a z jaké zastávky jste jeli a toto sdělit nám do TyfloCentra, abychom uceleně informaci předali DPMUL. Řidiči nemohou zapnout, vypnout, ztlumit nebo zesílit hlášení. To mohou pouze technici ve vozovně dopravního podniku.

Digitální hlásiče na zastávkách jsou a budou na dobu neurčitou vypnuty. Fungují totiž na 3G síť, kterou operátor vypl a nejsou díly, které by mohly problém vyřešit. Dopravní podnik tak situaci řeší, ale sám toto nedokáže ovlivnit, protože je do této technologie zapojen soukromý sektor.

Běžně se stává, že na stejnou zastávku přijedou dva spoje (např. trolejbus č. 60 a hned za ním stojí trolejbus č. 57, kterým chcete jet). Pokud stojíte na začátku zastávky u předních dveří a dáváte znamení řidiči vztyčenou bílou holí, že chcete nastoupit a váš spoj přesto ujede, ozvěte se nám prosím do TyfloCentra, abychom chybu řidiče nahlásili dopravnímu podniku.Musíte si ovšem pamatovat číslo linky, v kolik hodin a z jaké zastávky jste jeli. Stejně tak, pokud na vás byl řidič bezdůvodně hrubý apod. Podle kamer se dá vše dohledat.

Řidiči městské hromadné dopravy jsou povinni na toto znamení zastavit, popojet na začátek zastávky, přestože ostatní cestující už nastoupili.

Pokud se setkáte s výše zmíněnými problémy, pište Radkovi Pošívalovi: posivalradek@gmail.com nebo Martině Velebilové: 771 125 953, velebilova@tyflocentrumusti.cz

 

Přejeme vám pěkné prázdninové dny bez dopravních nedostatků.